JUILLET 1593.                              477
« tiemment, et ne vous point esmouvoir les uns contre « les autres, ni prester aucun consentement de le rece-« voir, jusques à ce que Sa Sainteté le releve.
« Et tout ainsi que quand un homme est mordu « d'un chien enragé il lui faut prendre du poil de la « beste pour frotter la plaie, qui la veult guairir : aussi o fault-il qu'il soit relevé de Sa Sainteté. »
Le curé de Saint - André prescha ce jour que tous ceux qui se trouveroient à la messe de ce meschant excommunié estoient tous damnés, prestres, chanoines, curés, doiens, evesques, prelats ; que des ames de tous ces gens il n'en eust voulu donner un bouton ; qu'on lui avoit dit qu'il devoit aller ce jour à la messe. « Mais de quelle façon, mes amis? Tout à cheval ; en-« trer par une porte, et sortir par l'autre. » . Celui qui preschoit à Saint-Jacques de la Bouche­rie, nommé Mauclerc, dit ce jour que les trois doc­teurs qu'avoit pris le Bearnois pour son instruccion , le premier meritoit d'estre brûlé il y avoit trente ans, l'autre roué, et le troisiesme pendu.
Ce jour à Paris, le serviteur de Cochon, vis à vis l'hostel de Nevers, faillist à estre saccagé et trainé à la riviere, pour avoir dit que le roy dc Navarre avoit esté à la messe.
Ce jour dans Saint-Denis, comme le Roy alloit dis­ner , fust pris par soubçon -un moine de Saint-Martin des Champs, qui avoit un cousteau; lequel aiant esté cautionné, on laissa aller incontinent, aprés avoir re­congneu que son cousteau n'estoit Clementin.
Ce jour mesme, comme le Roy alloit à vespres, lui fust donné advis d'un cordelier desguisé, parti de Pa­ris pour le tuer.
♦h
Digitized by Google